Dnes jsme z Míseček jeli busem na Zlaté návrší a odtud se vydali na Labskou boudu ak pramenům Labe. Sluníčko krásně svítilo, ale foukal studený vítr.
  • 11.5.2017
  • 30.11.2017
Dnes jsme se vydali se zdravotně postiženými turisty ze Studénky do Bílova na rozhlednu Kanihůru. Bylo chladno a větrno, ale to nám náladu nezkazilo. Z Bílova jsme šli ještě do Bílovce, kde byla domluvena prohlídka kostela a možnost vylézt do kostelní věže. Prošli jsme náměstí,navštívili jsme infocentrum, zahřáli se a odpočinuli si ve Sport baru. Z Bílovce jsme vlakem jeli domů. Ušli jsme asi 14 km. Byl to fajn výlet.
  • 18.4.2015
Dnes byl nádherný slunečný den, sešlo se nás 20 a udělali jsme si vycházku ze Sedliště přes Bezručovu vyhlídku, studánku v Hájku, kolem restaurace Rytířský sál do Frýdku. Ušli jsme celkem 9 km
  • 16.2.2019
Taky letos se vydávám do maďarského Zalakarosu.Zalakaros [zalakaroš] je město v župě Zala v Maďarsku.Se zhruba 1750 obyvatel se jedná o nejmenší maďarské město. Zalakaros leží v západní části Maďarska, jihozápadně od Balatonu, nedaleko Kis-Balatonu. Poblíž leží obce Galambok a Balatonmagyaród. Jižně od města vede hlavní silnice č. 7 a též dálnice M.První zmínky o osadě jménem Korus pochází z roku 1254. Během turecké okupace se místo téměř vylidnilo. Z 18. století pocházejí zmínky o městysi. V 19. a 20. století nastává rozvoj dopravy v okolí.
Novodobá historie začíná pro Zalakaros v roce 1962, kdy byly při průzkumném vrtu objeveny termální prameny a v roce 1965 byly otevřeny první termální lázně.Alkalická voda používaná v lázních pochází z hloubky 2000 m, její původní teplota je 96 °C. Obsahuje chloridy, jód, brom, fluor, síru, sodík, draslík, hořčík, železo, mangan, kyselinu metaborovou, kyselinu křemičitou a volný oxid uhličitý. Používá se především pro léčbu chorob pohybové soustavy.
Z jiného zdroje pak pochází voda používaná v termálním koupališti. Její původní teplota je 53 °C, obsahuje chlorid sodný a hydrogenuhličitan. Pomáhá k léčbě gynekologických, kloubních a kožních chorob.
2 komentáře
  • květen 2017
Dnes v noci byla velká bouřka a lilo, probudili jsme se do studeného rána, jen +12,zataženo. Odpoledne má být polojasno, tak uvidíme. Po snídani dnes jdeme na procházku Zalakarosem, at víme, kde co je. Zašli jsme i na rozhlednu. Po obědě plavání v bazénu a pak opět tentokrát solo jsem šla na procházku. Večer opět bazény. Odpoledne už se oblačnost protrhávala, oteplovalo se, zítra už má být zase hezký den, budeme věřit předpovědi..
  • 24.5.2016
Dnes polojasno, po snídani mám hydromasážní vanu, pak do bazénů a po obědě jedeme do buvolí rezervace. Počasí přálo, prošli jsme se rezervací, pak jsme si opekli slaninu na ohni a zapili to bílým nebo červeným vínem. Po návratu jsem si ještě udělala procházku, po večeři do baru na červené.
  • květen 2017
Dnes po snídani jsem šla prozkoumat znovu oblast jezírka, pak byly procedury (masáž a vířivka) , bazén, oběd, opět bazén a v půl páté jsme šli s novými kamarádkami k jezírku, aby věděly, kde to je. A pak byla večeře a opět bazény. Počasí bylo slunečné. +23.
  • 25.5.2016
Dnes jsme se probudili do oblačného nebe, v noci pršelo a vypadá, že ještě nějaká přeháňka bude. Je +20,ale větrno. Dnes po snídani mám masáž, pak půjdu do bazénů a v 10 na tržiště, kde budeme mít možnost si koupit klobásky. Cestou na tržiště pršelo, ale netrval déšť ani hodinu. Tak jsem si udělala menší procházku a po obědě procházka na rozhlednu s Dankou a Olgou. Odpoledne v 15 ještě přeháňka 20 minutová,ale to už jsme byli v cukrárně na kafe a zmrzku. Po procházce ještě bazén,večeře a opět do baru na červené. Prima den.
  • 24.5.2017
Všechno jednou končí, i můj pobyt v Zalakarosu. Tak dnes po snídani ještě do bazénu do půl 11, pak vyklidit pokoj, nalodit kufry do busu, zajít na oběd a domů....Bylo to tu prima, tak zas za rok!
  • 28.5.2016
Dnes nabitý den, ráno po snídani cvičení jogy, pak prohlídka u lékaře, plavání a cvičení v bazénu a odpoledne návštěva buvolí rezervace,večer opět bazén.
  • 23.5.2016
Dnes slunečno, teploty až +24. Po snídani jsem měla masáž, pak bazény a procházka po Zalakarosu s průvodcem Rosťou. Odpoledne v 16 hodin odjezd do vinařství a sklípku Kránicz. Ve sklípku nás přivítal majitel, ochutnali jsme 7 druhů vín, vybrali si, co komu chutná a to jsme pak dostali- půl litru na osobu. Já si vybrala Modrý Portugal. Víno jsme zajedli chlebem se sádlem a cibulí a zapíjeli sifonem. K dobré pohodě nám hrál harmonikář, zazpívali jsme si,zatančili a ve 22.00 odjížděli zpět na hotel. Bylo to fajn.
  • květen 2017
Dnes mám náročný plán, ráno po snídani cvičit jogu, pak bazén, podvodní masáž, cvičení v bazénu, po obědě plavání, bahenní zábal a pak vycházka 5 km po zelené k rozhledně zase jinou cestou. Večer bazén a posezení u vínka, poslech hudby,tanec...
  • 27.5.2016
Dnes je poslední den pobytu, zítra po 11.hod.odjíždíme. Je polojasno,dnes má být +21. Pos nídani mám hydromasážní vanu, pak půjdu do bazénů, v 11 hod.cvičení v bazénu a oběd. Po obědě poslední procházka,pak večeře a po večeři do baru na červené.
  • 26.5.2017
Dnes je polojasno až oblačno, ale je nejméně teplo za celý týden, jen +18. Jako každé ráno na pokoji zacvičeno 5 tibetanů,pak na snídani, bazény a dopolední 5 km procházka. Po obědě opět procházka na rozhlednu s Věrkou a Evou. Po procházce zaplavat,pak večeře a po večeři do baru na červené.

Adresa na Rajčeti

www.marhlu.rajce.idnes.cz

30. března 2013

Webová adresa

Mí oblíbení lidé na Rajčeti

Moji fanoušci na Rajčeti (sledují mě)